5 častých chýb, ktorým sa vyhnúť pri písaní opisu výrobku
11.11.2020

Výrobky vo vašom predajnom sortimente určite dokonale poznáte – či už tie, ktoré vznikajú priamo pod vašimi rukami, alebo výrobky od iných spoľahlivých výrobcov. Viete teda, že sú úžasné, luxusné, kvalitné a ich cena je taká výhodná, že by bolo jednoducho škoda ju nevyužiť.

Teraz už len stačí prísť na to, ako vyvolať aj v ostatných potenciálnych zákazníkoch pocit, že bez vašich výrobkov ich život nestojí za veľa.

Kľúčom k úspechu je práve opis daného výrobku.

Pri tvorbe opisu, ktorý plánujete použiť vo svojom e-shope, propagačnej brožúre alebo online reklame, preto nezabúdajte na týchto pár základných pravidiel:

 

  • Nikdy sa neuspokojte len s informáciami o výrobku uvedenými v cenníku alebo špecifikácii výrobku. Asi márne by sme hľadali zákazníkov, ktorí si kúpili kus nábytku len na základe jeho fascinujúcich rozmerov.

 

  • Nepodceňujte svojich zákazníkov a nerobte z ceny jedinú zaujímavú vlastnosť výrobku. Aj keby šlo o tú najvýhodnejšiu ponuku na svete, zákazník zabudne, koľko za výrobok utratil v momente, keď mu ho kuriér prinesie ku vchodovým dverám. Ak chcete, aby sa o vašich výrobkoch hovorilo, musíte ľuďom poskytnúť materiál plný geniálnych nápadov. Aby bolo z čoho čerpať, keď budú svojim priateľom rozprávať o tom, akú skvelú novinku doma majú. „Bolo to lacné“ stačiť nebude.

 

  • Úplne zabudnite na klišé frázy. „Najlepšie…“ a „Viac ako…“ už dávno nefrčia. Držte sa reality a vyhnite sa odvážnym tvrdeniam – keď sa objaví na scéne výrobok, ktorý o sebe tvrdí, že je najlepší na svete, ľuďom sa automaticky zapína pochybovačné centrum mozgu. Vy by ste takému niečomu verili? A čo vôbec znamená napríklad slovné spojenie „viac ako cestovná agentúra“? Ručíte za to, že počas dovolenky sa s rodinou ani raz nepohádam? Alebo sa snažíte nastoliť svetový mier? Asi presne viete, čo mám na mysli. Ak o svojej firme prehlásite, že je „Viac ako…“, ľudia jednoducho nebudú vedieť, čo si pod tým predstaviť a čo vlastne od vás očakávať. Je lepšie byť štandardná cestovná agentúra, ktorá ponúka služby, na ktoré človek tak ľahko nezabudne.

 

  • Nikdy nepíšte s cieľom za každú cenu sa zavďačiť internetovým vyhľadávačom. Píšte texty, ktoré budú cítiť človečinou a lákať potenciálnych zákazníkov. Vaším jediným cieľom musí byť to, aby opis výrobku ohúril zákazníka, nie vyhľadávače.

 

  • A na záver, nikdy vo svojom e-shope nepoužívajte jeden opis pre viacero rôznych výrobkov. Nemá to rád Google ani návštevníci webov. Každý výrobok z vašej ponuky je určite jedinečný, preto je dôležité dať to náležite najavo aj v jeho opise. Dajte ľuďom vedieť, v čom spočíva jeho výnimočnosť, zapojte fantáziu a upozornite zákazníkov aj na tie najdrobnejšie detaily, vďaka ktorým vyčnieva z davu.

 

Znie to ako nesplniteľná úloha?

Napíšte nám a pozrieme sa na to, ako vylepšiť opisy vašich výrobkov tak, aby zažiarili na slovenskom trhu.

No a v jednom z ďalších článkov si podrobnejšie vysvetlíme, kadiaľ vedie cesta k perfektným opisom výrobkov.

0 komentárov

_